تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته هایک ویژن

  • ۰
  • ۰

 

 

شبکه های اجتماعی درواقع چیزی بیش از یک پلتفرم پیام رسانی نیستند. پلتفرم های اجتماعی در طول زمان تکامل یافته اند و در حال حاضر بخشی از زندگی روزمره ما هستند.

تا همین چند وقت اخیر، مردم وقت زیادی صرف اینستاگرام و توییتر می کردند. اما امروز، این افراد هر ماه از طریق رسانه های اجتماعی خود کسب درآمد می کنند.

 

قبل از اینکه نگاهی به سیگنالهای اجتماعی یا همان سوشیال سیگنال بیاندازیم، بیایید درباره موضوعی بسیار اساسی صحبت کنیم.

صحبت ما در اینجا این است که اگر درآمد شما از طریق وب سایت و حضور در فضای آنلاین است ولی رسانه های اجتماعی را نادیده می گیرید، اشتباه بزرگی انجام می دهید. داشتن یک استراتژی شبکه اجتماعی قوی اکنون پایه و اساس اصلی دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری است.

بنابراین اگر شما در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی فعال هستید، مزایای بیشماری وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از مزایای این امر دستیابی به سوشیال سیگنال برای وب سایت تان است. در حال حاضر، اگر شما می خواهید بدانید که سوشیال سیگنال چیست و چگونه می تواند وب سایت تان را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد پس با ویرلن همراه شوید.

 

سوشیال سیگنال (Social signal) چیست؟

شبکه های اجتماعی اکنون بیش از یک کانال پیام رسانی اهمیت دارند. آن ها می توانند به طور غیرمستقیم بر سئو سایت ها تأثیر بگذارند. هر حرکتی که در شبکه های اجتماعی صورت بگیرد، یک سیگنال و یک نشانه است. تمام لایک کردن های افراد، کامنت گذاشتن های شان، به اشتراک گذاشتن ها، پین کردن ها، ریتوییت کردن ها و … همگی سوشیال سیگنال محسوب می شوند. این فعالیت ها در شبکه های اجتماعی به رتبه بندی جستجوی ارگانیک یک صفحه از سایت کمک می کنند و در حقیقت یکی از فاکتورهای گوگل هستند که به صورت غیر مستقیم به رتبه بندی سایت ها کمک می کند.

چرا سوشیال سیگنال ها در رتبه بندی موتور های جستجو مهم هستند؟

موتورهای جستجو ( گوگل ) تمام تلاش خود را می کنند تا رضایت کاربران شان را جلب کنند. در همین راستا هر موردی که رضایت کاربران را در پی داشته باشد در الگوریتم های گوگل قرار می گیرد. در گذشته بک لینک ها در رتبه بندی بسیار تاثیر داشتند ولی با گذشت زمان رفته رفته از اهمیت بک لینک ها کم شد. یکی از مواردی که اخیرا در رتبه بندی های جستجو به صورت غیر مسقیم تاثیر دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال سیگنال ها هستند.

سوشیال سیگنال چه ارتباطی با سئو دارد؟

هدف اصلی یک موتور جستجو ، ارائه محتوای مناسب و باکیفیت به کاربران است. موتورهای جستجو با توجه به تعداد دفعات مشاهده یک URL از سایت، می توانند کیفیت آن را ارزیابی کنند و با توجه به اشتراک گذاری بیشتر یک URL در شبکه های اجتماعی، سیگنال های اجتماعی را تشخیص دهند و بر اساس این سیگنال ها، به رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو بپردازند. 
افزایش سیگنال های اجتماعی حاکی از اقتدار دامنه و نشان دادن کیفیت یک URL است. هنگامی که تعداد زیادی از کاربران شبکه های اجتماعی، صفحه ای را به اشتراک می گذارند و آن را لایک می کنند، نشان می دهد که محتوای این صفحه جذاب، کاربردی و مفید است.

 

سوشیال سیگنال چیست

 

آیا سیگنال های اجتماعی یک عامل رتبه بندی هستند؟

اول از همه، گوگل می گوید سیگنال های اجتماعی عامل رتبه بندی مستقیم نیستند. البته این بدان معنا نیست که سیگنال های اجتماعی به صورت غیرمستقیم به سئو کمک نمی کنند! این بدان معنی است که سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم رتبه شما را در Google تقویت نمی کنند. 
Danny Sullivan در مقاله ای تأیید کرد که پیوندهای به اشتراک گذاشته شده در Facebook و Twitter به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می شوند. در سال 2010 پس از انتشار این مقاله، مت کاتس رئیس سابق تیم وب ضد اسپم گوگل، تأیید کرد که گوگل از پیوندهایی که در فیس بوک و توییتر وجود دارد به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کند. فیلم این گفته در لینک زیر قابل مشاهده است:
لینک منبع : https://www.searchenginejournal.com/social-media-seo/196185/
در سال 2014، مت کاتس در ویدئویی دیگر گفت که گوگل با صفحات فیس بوک و توییتر مانند هر صفحه وب دیگری رفتار می کند و این صفحات را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر نمی گیرد. فیلم این گفته در لینک زیر قابل مشاهده است:
لینک منبع : https://www.searchenginejournal.com/social-media-seo/196185/
در سال 2016، از Gary Illyes تحلیلگر گوگل سوال شد که آیا گوگل سیگنال های اجتماعی را به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر می گیرد؟ وی ویدئوی مت کاتس را ریتوییت کرد و گفت خیر.
با توجه به صحبت های بالا می توان نتیجه گرفت رسانه های اجتماعی عامل رتبه بندی مستقیم نیستند. اما این به معنای آن نیست که سیگنال های اجتماعی در رتبه بندی ها تاثیرگذار نیستند. همبستگی میان سیگنال های اجتماعی و رتبه بندی صفحات زیاد هست. ما می دانیم که لینک ها ( پیوندها) یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی گوگل هستند. Google گفته است که اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به عنوان لینک های فالو حساب نمی شود. اما به احتمال زیاد این لینک های نوفالو در ایجاد همبستگی موثر هستند.
اگر محتوای خوبی ایجاد کنید، به احتمال زیاد در شبکه های اجتماعی محبوب خواهد بود، و مردم احتمالا آن را لایک می کنند و آن را به اشتراک می گذارند - این باعث افزایش و بهبود رتبه شما می شود. بنابراین جای تعجب است که سایت های دارای رتبه های بالا تعداد زیادی سیگنال اجتماعی دارند؟ این موضوع منطقی است، اما این بدان معنی نیست که این یک عامل رتبه بندی مستقیم است.

سوشیال سیگنال ها تاثیرهای مستقیم و غیرمستقیم بر روی سئو سایت شما دارند.

تاثیرات مستقیم سوشیال سیگنال ها از موارد زیر حاصل می شوند :

1.    تعداد افرادی که پست های شما را در فیس بوک لایک می کنند.
2.    تعداد دفعاتی که پست شما در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.
3.    تعداد افرادی که شما را در توییتر فالو می کنند.
4.    تعداد دفعاتی که نام برند شما و یا لینک سایت شما در توییتر، توییت می شود.
5.    تعداد +۱ هایی که در گوگل پلاس دریافت می کنید.
و …

تاثیرات غیرمستقیم سیگنال های شبکه های اجتماعی نیز از موارد زیر حاصل می شود :

1.    افزایش تعداد بک لینک ها (که منجر به افزایش Brand Awareness یا آگاهی از برند می شود)
2.   کاهش Bounce Rate نرخ پرش
3.   افزایش Time On Site زمان حضور در صفحه 
4.   افزایشReturning Visitors  بازدیدکننده های بازگشتی

تمامی این موارد در کنار هم سبب می شود که رتبه سایت شما در صفحه SERP گوگل افزایش پیدا کند.

 

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال

 

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال و بهبود رتبه سایت : 

1.    اکانت شبکه های اجتماعی خود را بسازید.
2.    به صورت منظم و روزانه در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و پست بگذارید.
3.    فالوورهای مفید زیادی جذب کنید.
4.    از تصاویر استفاده کنید : تصاویر، میزان تعامل را برای انواع شبکه های اجتماعی تا حد زیادی افزایش می دهند.
5.    گوش دهید: آنچه مردم در مورد برند شما می گویند را بشنوید و به شیوه ای سازنده و مثبت به نقد آن ها پاسخ دهید.
6.    مانیتور و ارزیابی کنید : ابزارهای رایگان زیادی در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید اشتراگ گذاری ها، لایک ها و کامنت ها را ردیابی و بررسی کنید.
7.    مسابقه و جایزه تعیین کنید تا کاربران را به برند خود بیشتر علاقه مند کنید.
8.    کاربران را برای اشتراک گذاری مطالب و لینک شما در شبکه های اجتماعی دعوت و ترغیب کنید. 
9.    دکمه های اشتراک گذاری را در سایت خود قرار بدهید.
10.    برای اشتراک گذاری پست خود، جایزه تعیین کنید.
11.    کمپین های جذب سوشیال سیگنال راه اندازی کنید. (گیمیفیکیشن)

سوشیال سیگنال هم همانند سئو ، دو جنبه داخلی (On-Site) و خارجی (Off-Site) دارند :

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال داخلی  (On-Site)

راهکارهای On-Site افزایش سوشیال سیگنال به عوامل داخلی وب سایت بستگی دارند، مانند :

1.    قرار دادن دکمه های اشتراک گذاری در وب سایت (اشتراک در فیسبوک، اشتراک در گوگل پلاس و...)
2.    قرار دادن دکمه های CTA در وب سایت (فالو کردن در توییتر، لایک کردن در فیسبوک و...)

راهکارهای افزایش سوشیال سیگنال خارجی  (Off-Site)

راهکارهای Off-Site افزایش سوشیال سیگنال همگی بستگی به عواملی خارج از وب سایت شما دارند، مانند :

1.    ایجاد صفحه در فیسبوک
2.    ایجاد صفحه در توییتر
3.    ایجاد صفحه شرکتی در لینکدین 
4.    ساخت اکانت پینترست
5.    ساخت اکانت یوتیوب
6.    سایر پلتفرم های سوشیال مدیا

یجاد بک لینک ارزشمند از طریق سوشیال سیگنال

همانطور که در مقاله تاثیر بک لینک در سئو سایت گفتیم فقط خرید بک لینک فالو از طریق رپورتاژ آگهی در سایت های پربازدید با اتوریتی بالا در سئو تاثیر دارد بنابراین احتمالا بسیاری از شما در این فکر هستید که چون شبکه های اجتماعی بک لینک فالو نمی دهند ، به اشتراک گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی برای سئو بی فایده است. با این حال، مت کاتس رسماً اعلام کرد که Google لینک های شبکه اجتماعی را به عنوان یک فاکتور سئو SEO و رتبه بندی در SERPs به حساب می آورند.

مهندس متیو کاتس، در حال حاضر در تیم کیفیت و بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) در شرکت گوگل فعالیت دارد.

 

حال فرض کنید دو وب سایت با تولید محتوا ی تقریبا یکسان داشته باشیم که یکی هیچ حضوری در شبکه های اجتماعی نداشته باشد و دیگری حضور برند مناسبی در شبکه های اجتماعی داشته باشد. در آن صورت، گوگل آن سایتی که حصور اجتماعی بالاتری دارد را در رتبه بندی (رنک) بالاتر قرار میدهد.

خرید سوشیال سیگنال

 

خرید سوشیال سیگنال برای افزایش اتوریتی و قدرت دامنه

سوشیال سیگنال شاخصی مستقیم و واضح از محبوبیت هستند. جذب لینک و بازدید بیشتر از پیج های محبوب در شبکه های اجتماعی باعث افزایش اتوریتی و قدرت دامنه می شود. این روشی آزمایش شده توسط بسیاری از سئو کاران است.

 

اکنون خواهیم دید که چگونه میتوانیم سوشیال سیگنال ارگانیک را افزایش دهیم و در سال ۲۰۱۸ رتبه بهتری در گوگل کسب کنیم.

 

  • ۹۸/۰۹/۲۵
  • nima kvn

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی