تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین هایک ویژن

تکنولوژی / اخبار تکنولوژی / دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته هایک ویژن

۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
 

یکی از سیستم های مورد توجه در حوزه نظارت تصویری دوربین های 4K است البته بدیهی است که این راهکار نقاط قوت و ضعف خود را دارد . این که آیا کاربران می توانند سیستم نظارتی خود را به سیستم های 4K ارتقا دهند بستگی به نوع نیاز آنها دارد .

در پخش ویدیویی کیفیت تصویر بالای UHD در حال افزایش است و تولید کنندگان راهکار های 4K و حتی 8K را تولید و عرضه کرده اند . بر اساس گزارش Market Reports World بازار جهانی 4K در سال 2017 حدود 47 میلیارد دلار بوده و پیش بینی می شود این میزان فروش سالانه تا سال 2023 با رشد 21 درصدی به حدود 150 میلیارد دلار برسد .

کیفیت تصویر در سیستم نظارت تصویری 4K ، معادل 3840*2160 پیکسل ( هشت مگا پیکسل ) است. این کیفیت به حدی است که جزئیات تصویر با کیفیت بالایی نمایش داده می شود . به عنوان مثال می توان تصویر یک شخص در یک خیابان شلوغ را که توسط دوربین 4K ثبت شده را با جزئیات کامل مشاهده کرد . با این حال این تجهیزات ، مزایا و معایب متعددی دارند که کاربر با توجه به آنها می تواند تصمیم به انتخاب یا عدم انتخاب سیستم نظارت تصویری 4K بگیرد .

 

آیا باید از دوربین های 4K در پروژه های مدار بسته انتخاب کنیم ؟

همانطور که گفته شد وضوح تصویر بالای دوربین های 4K باعث می شود تا کاربر قادر به شناسایی چهره افراد در هر فریم از تصویر باشد . این قابلیت باعث می شود تا بتوان در کاربری های مختلفی از جمله اجرای قانون ، شهر هوشمند و امنیت خانه ( Home Security ) بتوان از این دوربین ها استفاده کرد .

در مقابل حجم تصاویر ضبط شده در کنار پهنای باند بالای دوربین های 4K را می توان به عنوان معایب مهم سیستم نظارت تصویری 4K معرفی نمود .

نکته ی مهم دیگر اینکه ، بسیاری از دوربین های 4K ، نمی توانند با سرعت کامل ( 20 تا 25 فریم بر ثانیه ) تصویر برداری کنند و برای کنترل پهنای باند و فضای ذخیره تصویر ، فریم تصویر را کاهش می دهند که این موضوع در کاربری هایی مانند نظارت شهری به عنوان نقطه ضعف به شمار می رود چرا که در این سیستم ها نیاز به جزئیات و مشاهده همه فریم ها است .

به  علاوه این دوربین ها محدودیت هایی نیز دارند که از جمله می توان به عدم وجود زوم اپتیکال ، قیمت بالاتر نسبت به سایر مدل دوربین های مدار بسته ، نیاز به دستگاه NVR و نمایش دهنده 4K و مواردی از این دست اشاره نمود . از این رو استفاده از این دوربین ها در صنایعی مانند خرده فروشی ها و حوزه هایی شبیه به این افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       هایک ویژن      تی وی تی   نصب دوربین مداربسته

سیستم مدار بسته 4K ، شامل دوربین  4K ، دستگاه NVR 4K و نمایشگر های 4K قیمت بالایی دارند از این رو چنانچه نیاز حفاظتی و نظارتی برای کاربر در اولویت اول باشد استفاده از سیستم نظارت تصویری 4K می تواند مناسب ترین انتخاب باشد . بدیهی است که در این صورت قیمت بالای این تجهیزات توجیه خواهد داشت.

در سوی دیگر چنانچه نیاز به پوشش یک منطقه وسیع با حداقل دوربین ها داشته باشید می توانید بجای چندین دوربین مدار بسته معمولی از یک یا چند دوربین 4K استفاده کنید .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. اپلیکیشن شهرنت  فروشگاهی به وسعت شهر شماست.

  • nima kvn
  • ۰
  • ۰
 

فناوری تشخیص و شناسایی چهره هر روز در حال توسعه است و از محبوبیت ویژه ای بین کاربران برخوردار است . این قابلیت توانایی یکپارچه شدن با برنامه های کاربردی مختلفی را دارد و از این رو می تواند بسیاری از نیاز های مشتریان را به خوبی پوشش بدهد . مهمترین مولفه در تشخیص چهره ، دوربین مداربسته است که برای بهترین عملکرد باید دوربین مناسب انتخاب و به شیوه صحیح نصب شود .

استفاده از سیستم های شناسایی چهره با سرعت مناسبی در حال افزایش است . بر اساس اعلام MarketsandMarkets بازار این صنعت از 3.2 میلیارد دلار در سال 2019 به حدود 7 میلیارد دلار در 2024 رشد خواهد داشت که انتظار می رود سالانه حدود17 درصد رشد داشته باشد .

در بین مولفه های مختلفی که در تشخیص چهره با اهمیت هستند ، دوربین مهمترین نقش را دارد . تصویر چهره فرد توسط دوربین مدار بسته ثبت می شود سپس با استفاده از الگوریتم های مختلف چهره فرد آنالیز شده و با تصاویر مختلفی که در دیتا بیس تصاویر ذخیره شده وجود دارد مطابقت داده می شود .

الگوریتم های تشخیص چهره بصورت نرم افزاری هستند و می توانند درون دوربین مدار بسته یا در سرور مرکزی قرار داشته باشند . دوربین تشخیص چهره تنها یک ابزار ضبط تصویر است و نحوه پردازش تصاویر از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است . نرم افزار تشخیص چهره اطلاعات موجود در تصویر را آنالیز کرده و جهت پردازش و مدیریت به یک کامپیوتر مرکزی ارسال می کند .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. اپلیکیشن شهرنت  فروشگاهی به وسعت شهر شماست.

 

دوربین شناسایی چهره و نکاتی که در مورد آن باید بدانیم ؟

هنگام انتخاب دوربین ، موارد مختلفی را باید در نظر بگیریم که مهمترین آنها وضوح تصویر و شدت نور مورد نیاز دوربین تشخیص چهره می باشد . بسته به مسافت و میدان دید مورد نیاز می توانید از دوربین مدار بسته دو تا پنج مگا پیکسل استفاده کنید . عامل مهم دیگر نور مورد نیاز دوربین است که از عوامل تعیین کنند در یک دوربین تشخیص چهره است . استفاده از دوربین هایی که می توانند شدت نور ورودی به لنز را با دقت بالاتری کنترل کنند در اولویت است . ( ایریس اتوماتیک یا P-Iris ) به زبان ساده تر هر دوربین تشخیص چهره را باید با توجه به محل نصب آن دوربین انتخاب و دو عامل وضوح تصویر و شدت نور مورد نیاز را برای دوربین شخصی سازی کرد . عامل دیگری که باید در انتخاب دوربین تشخیص چهره به آن توجه کنید ، شهرت تولید کننده آن است . همواره از برند های معتبر استفاده کنید تا سیستم شناسایی چهره قابل اطمینانی داشته باشید . چرا که نرم افزار های این تامین کنندگان مشکلات کمتری دارند و در صورت بروز مشکل در اسرع وقت می توانید از خدمات آنها استفاده کنید . نصب دوربین شناسایی چهره نیز شرایط خاص خود را دارد .به عنوان مثال در صورتی که از دوربین تشخیص چهره برای شناسایی افراد در یک اکسس کنترل ، استفاده می کنید ، بهتر است تا دوربین ها را در ارتفاع های مختلفی نصب کنید ، برخی افراد کوتاه قد و برخی قد بلندی دارند . رعایت این اصل باعث می شود تا دوربین ها تصویر همه افراد را شناسایی و ثبت نمایند. با توجه به ناشناخته بودن این تکنولوژی برای بسیاری از کاربران ، افراد نسبت به خرید دوربین های تشخیص چهره تردید دارند . تصور افراد از فناوری تشخیص چهره شبیه به آنچه در  فیلم هایی مانند جنگ ستارگان دیده اند می باشد، در صورتی که این فناوری غیر از کنترل دسترس کاربرد چندانی ندارد . در حقیقت فناوری تشخیص چهره همان قدر اطلاعات شما را انتشار می دهد که یک کارت شناسایی عکس دار می تواند این کار را بکند .

 

  1. دوربین مداربسته
  2. دوربین مداربسته
  3. قیمت دوربین مداربسته
  4. دوربین مدار بسته
  5. خرید دوربین مداربسته
  6. خرید دوربین مدار بسته

فروش دوربین مداربسته

  • nima kvn
  • ۰
  • ۰
 

بر اساس گزارش Market Sand Markets ، تا سال 2023 ، سیستم های نظارت تصویری بخش بالایی از بازار کنترل ترافیک را به خود اختصاص  خواهند داد . اطلاعات ارزشمند این دوربین ها مانند ترافیک خطوط می تواند بسیاری از گره های ترافیکی را باز کند به علاوه دوربین های ثبت تخلف هر گونه قانون شکنی مانند عبور از چراغ قرمز یا پارک در محل غیر مجاز را شناسایی و اطلاع می دهند .

ظهور این تکنولوژی های جدید باعث شده تا پردازنده دوربین ها قدرتمند تر ، فضای ذخیره سازی تصاویر میزان بیشتری تصویر ضبط شده دارد و به علاوه قابلیت تجزیه و تحلیل تصاویر نیز در این دوربین ها تعبیه شده است .

با توجه به حجم زیاد تصاویر در دوربین ها نظارت تصویری سنتی ، این دوربین ها جهت نظارت شبانه روزی کنترل ترافیک ، راه حل مناسبی نیستند . به علاوه محل قرار گرفتن دوربین ( به لحاظ قرار گرفتن جلوی نور خورشید که می تواند کیفیت تصویر آنها را کاهش بدهد ) یا هوای نامساعد می تواند تاثیر مستقیم بر کیفیت تصویر این دوربین ها داشته باشد. از این رو استفاده از دوربین های حرارتی می تواند به کارشناسان راهنمایی و رانندگی برای رفع این مشکل کمک کند . دوربین های حرارتی برخلاف دوربین های نور ، از آب و هوا و نور تاثیر پذیری کمتری دارند .

یک  راهکار هوشمندانه استفاده از سنسور تصویر برداری حرارتی در این دوربین ها است تا جایی که برخی از شرکت ها از سنسور های ترکیبی حرارتی و نوری در دوربین های خود استفاده می کنند و با این تجمیع توانسته اند نقاط ضعف را رفع نمایند .

بیشتر بخوانید:   هایک ویژن   دوربین مداربسته آنالوگ   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته  

با توجه به اینکه در سالهای اخیر قیمت دوربین های حرارتی کاهش چشمگیری داشته است ، امروز شاهد استفاده تعداد بیشتری از این دوربین ها در حوزه نظارت شهری هستیم .

همزمان استفاده از سیستم های رادار اندازه گیری سرعت نیز افزایش یافته است . رادار ها سنسور های مایکرو ویو یا لیزر گان هستند که سرعت را اندازه گیری می کنند و هنگامی که سرعت وسیله نقلیه از حدی عبور می کند ، اعلام آلارم می کنند . استفاده توامان از سیستم رادار و دوربین های حرارتی می تواند قابلیت تشخیص سرعت وسایل نقلیه حتی در تاریکی شب  فراهم نماید . همچنین رادار های نسل نوین بهمراه سیستم های ردیابی هوشمند نظارت تصویری می توانند هر وسیله نقلیه ای را در مسیر های مختلف ردیابی نمایند .

دوربین های جدید 360 درجه ، فیش آی و دوربین های ویژه تصویر برداری از چند لاین اتوبان ، برای کنترل ترافیک محبوب تر و مقرون به صرفه تر هستند . این دوربین ها با استفاده از زوم و پردازش تصویر ، و با کنار هم قرار دادن چند تصویر ، نمای کاملی از یک تقاطع و میدان را ارائه می کنند .

نکته ی مهم در این زمینه استفاده از تجهیزات شبکه با پهنای باند مناسب است . به عنوان مثال در صورتی که 500 دوربین تحت شبکه داشته باشیم که هر کدام با پهنای باند 4 تا 8 مگا بیت بر ثانیه تصاویر را ارسال می کنند  برای سیستم ضبط مرکزی نیاز به یک درگاه مناسبی داریم تا بتواند تصاویر را با همان کیفیت ضبط نماید .

شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. اپلیکیشن شهرنت  فروشگاهی به وسعت شهر شماست.

  • nima kvn